Kompetencje pracownika przyszłości - Obecny rynek pracy
Ciągły rozwój technologiczny sprawia, że wiele zawodów jest zastąpionych przez roboty. Część profesji znika z rynku bezpowrotnie. Według badań wykonanych przez Światowy Raport Forum Ekonomicznego, aż 50% pracowników będzie wymagało przekwalifikowania. Warto zatem rozwijać kompetencje pracownika przyszłości, którego nie da się zastąpić przez maszyny. Jakie to są kompetencje? Tego dowiecie się w dalszej części naszego artykułu.
Co możemy zaliczyć do kompetencji pracownika przyszłości?
Rozwój sztucznej inteligencji i technologii sprawia, że pracownicy muszą się dostosowywać do szybko zmieniającego się rynku. Zatem jakie kompetencje pracownika przyszłości warto rozwijać, aby pozostać docenionym i niezastąpionym w oczach pracodawców? Przede wszystkim sama zdolność adaptacji jest bardzo cenioną umiejętnością. Jeśli potrafimy szybko przystosowywać się i uczyć się nowych rzeczy to na pewno zostaniemy cenionym pracownikiem.
Kolejne cenione umiejętności
Do innych kompetencji na pewno możemy zaliczyć samą chęć nauki i rozwoju. Otwartość na zmiany, nauka i wyciąganie wniosków na przyszłość jest, również bardzo cenioną kompetencją. Pamiętajmy, że wyuczony zawód nie gwarantuje stabilnego zatrudnienia. Cały czas powinniśmy pochłaniać cenną wiedzę i się uczyć.