Jakie kompetencje pracownika przyszłości są poszukiwane na aktualnym rynku?
Zastanawiasz się jakie kompetencje pracownika przyszłości są pożądane przez obecnych pracodawców? Zachęcamy do przeczytania naszego artykułu, aby dowiedzieć się więcej na ten temat.
2021-09-15, 12:44

Kompetencje pracownika przyszłości - Obecny rynek pracy

Ciągły rozwój technologiczny sprawia, że wiele zawodów jest zastąpionych przez roboty. Część profesji znika z rynku bezpowrotnie. Według badań wykonanych przez Światowy Raport Forum Ekonomicznego, aż 50% pracowników będzie wymagało przekwalifikowania. Warto zatem rozwijać kompetencje pracownika przyszłości, którego nie da się zastąpić przez maszyny. Jakie to są kompetencje? Tego dowiecie się w dalszej części naszego artykułu.

kompetencje pracownika przyszłości

Co możemy zaliczyć do kompetencji pracownika przyszłości?

Rozwój sztucznej inteligencji i technologii sprawia, że pracownicy muszą się dostosowywać do szybko zmieniającego się rynku. Zatem jakie kompetencje pracownika przyszłości warto rozwijać, aby pozostać docenionym i niezastąpionym w oczach pracodawców? Przede wszystkim sama zdolność adaptacji jest bardzo cenioną umiejętnością. Jeśli potrafimy szybko przystosowywać się i uczyć się nowych rzeczy to na pewno zostaniemy cenionym pracownikiem.

Kolejne cenione umiejętności

Do innych kompetencji na pewno możemy zaliczyć samą chęć nauki i rozwoju. Otwartość na zmiany, nauka i wyciąganie wniosków na przyszłość jest, również bardzo cenioną kompetencją. Pamiętajmy, że wyuczony zawód nie gwarantuje stabilnego zatrudnienia. Cały czas powinniśmy pochłaniać cenną wiedzę i się uczyć.

KONTAKT / AUTOR
Future Collars
Future Collars
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.